Правила при рекламация
Имате проблем или на закупената от нас стока се е появил дефект? За съжаление въпреки всички предприети от нас мерки, понякога това е възможно. Ние предлагаме за нашите стоки 2 години гаранция. Ще се опитаме да уредим рекламацията възможно най-скоро и максимално във Ваша полза.
Как да процедирате в случай на рекламация
Моля, първо се свържете с нас на имейл: info@armodd.bg. Посочете причината за рекламацията или опишете дефекта.
Когато ви отговорим, ако не е посочено друго опаковайте старателно стоката (така, че да не се повреди по време на транспортирането) и я изпратете на посочения по-долу адрес. Поставете в кутията документа за покупката, както и попълнения формуляр за рекламация. Изпращайте цялата стока, включително аксесоарите. Моля, не изпращайте стоката с наложен платеж, няма да бъде получена.
Адрес за изпращане на рекламации:
SMARTOMAT s.r.o.
1. máje 97/25
460 07 Liberec
Czech republic
Tel: +420 797 855 828 (изключително за куриери)
Правила при рекламация
Правилата при рекламация са неразделна част от Търговските условия на електронния магазин, намиращ се на адрес: www.armodd.bg, на продавача: SMARTOMAT s.r.o., (по-нататък за краткост само „продавач“) ИН 05200342 със седалище: 1. máje 97/25, 460 07 Liberec и описват процедурата при рекламация на стока, закупена от продавача.
1. Уводни разпоредби
Правата на купувача от дефектно изпълнение (по-нататък само „рекламация“) трябва да се предявяват в съответствие с настоящите Правила при рекламация. Въпросите, които не са уредени в настоящите Правила при рекламация се ръководят от нормативната уредба на Чешката република. Продавачът запознава купувача с настоящите Правила при рекламация по подходящ начин и при желание от страна на клиента му ги предава в текстов вид. Настоящите правила при рекламация са в съответствие със закон № 89/2012 Сб. Гражданско кодекс и Закон № 634/1992 Сб. За защита на потребителите в актуалната му редакция.
Продавачът не носи отговорност за дефекти в следните случаи:
- ако стоката е употребявана и дефектът отговаря на степента на употреба или износване, налични върху стоката при получаването ѝ от купувача;
- ако дефектът се е появил върху продукта поради износване, дължащо се на употреба по обичайния начин или ако то произтича от характера на продукта (напр. поради изтичане на експлоатационния живот);
- ако дефектът е причинен от купувача и е породен от неправилна експлоатация, съхранение, неправилна поддръжка, намеса на купувача или механична повреда;
- ако дефектът се е появил в следствие външно събитие, върху което продавачът няма влияние.
Рекламацията не е оправдана в случай, че дефектът или повредата се дължат на:
- доказано грешна експлоатация на продукта (напр. експлоатация в разрез с упътването за употреба или в разрез с инструкциите, посочени върху опаковката на продукта или поради употреба в разрез с общоизвестните правила за използване на съответния продукт, използването му при неподходящо захранващо напрежение, свързване към непозволени източници на ток) или поради други неправилни действия на потребителя;
- доказано непозволена намеса в уреда, стихийно бедствие, механично увреждане на продукта или в случай на повредени или премахнати пломби, когато продуктът е снабден с такива;
2. Подаване на рекламация
Купувачът има право да подаде рекламация към продавача чрез доставка на стоката на адрес: SMARTOMAT s.r.o., 1. máje 97/25, 460 07 Liberec, Czech republic
Купувачът е длъжен да докаже, че има право да подаде рекламация и по-специално да докаже датата на покупката като представи документа за продажбата, удостоверение за задълженията на продавача, произтичащи от дефектно изпълнение, гаранционна карта или по друг подходящ начин. Купувачът няма прави да подаде рекламация за дефект, който е посочил по-рано, в случай, че заради него му е била направена съответната отстъпка от покупната цена. В молбата за подаване на рекламация купувачът е длъжен да посочи данни за контакт и най-вече точния адрес, на който да му бъден изпратен продуктът от Продавача. Ако упражняването на правата от дефекти причинява значителни затруднения на потребителя, най-вече когато продуктът не може да бъде доставен до мястото на упражняване на рекламация по обичайния начин или когато става въпрос за стока, която е монтирана или е част от недвижим имот, по споразумение с клиента продавачът сам преценява дефекта или на място или по друг начин. В такъв случай купувачът е длъжен да окаже на продавача необходимото съдействие.
3. Отговорност на продавача
При продажбата на стоката продавачът отговаря за това стоката да има определеното качество, количество, размери и маса. Стоката трябва да бъде без дефекти и да отговаря на техническите стандарти.
4. Отговорност за дефекти и гаранционен срок
Продавачът отговаря пред клиента за това, че при получаването стоката няма дефекти. Ако в рамките на 6 месеца от получаването на стоката от клиента се появи дефект, се смята, че е била дефектна още при получаването ѝ, освен ако не бъде доказано друго.
Купувачът може да предяви права от дефекти съгласно настоящия член на Правилата при рекламация. Купувачът има право да изисква доставка на нова стока без дефекти само в случай, че това не е неоправдано с оглед на характера на дефекта. Ако дефектът се отнася само до част от стоката, купувачът може да поиска смяна на съответната част. Ако обаче това е неоправдано с оглед на характера на дефекта и по-специално ако дефектът може да се отстрани без излишно забавяне, купувачът има право на безплатно отстраняване на дефекта (виж. § 2169 от Закон № č. 89/2012 Сб. Граждански кодекс).
5. Продавачът не носи отговорност
- за продукти, продавани на по-ниска цена, за дефекта, поради който е била договорена по-ниска цена;
- за износване на продукта, причинено от обичайната му употреба;
- при употребявани стока за дефект, отговарящ на степента на употреба или износване, налични върху стоката при получаването ѝ от клиента.
Дефект, възникнал поради непрофесионален монтаж или друго непрофесионално въвеждане на продукта в експлоатация, се смята за дефект на продукта ако съответния монтаж или въвеждане в експлоатация са били:
- договорени в договора за покупко-продажба и извършени от продавача или друго лице на отговорност на продавача;
- извършени от клиента и дефектът е възникнал въз основа на грешни инструкции, посочени в ръководството за монтаж или въвеждане в експлоатация.
Специфичен продукт за рекламация са LCD мониторите и телевизорите, които трябва да отговарят на определени разпоредби на стандарта ISO 13406-2. Само LCD монитор или телевизор, при който се е проявил дефект на три и повече цветни пиксела (точка на екрана) или шест и повече неработещи подпиксела, може да бъде признат за дефектен продукт и подлежи на рекламация.
Гаранционният срок е две години. При покупка на употребявана стока, срокът за предявяване на права от дефектно изпълнение е двайсет и четири месеца. Това не важи ако страните са съкратили този законов срок на половина поради покупка на употребявана стока.
Гаранционният срок започва да тече от момента на получаване на стоката от купувача. Ако продукта ще въвежда в експлоатация друг субект, различен от продавача, гаранционният срок започва да тече от датата на въвеждане на продукта в експлоатация ако клиентът е поръчал въвеждане в експлоатация най-късно три седмици от получаването на продукта и надлежно и навреме е оказал необходимото съдействие за предоставяне на услугата. Така началото на гаранционния срок се отлага само в случай, че са изпълнени всички горепосочени условия. Ако което и да било от посочените условия не е изпълнено, гаранционният срок започва да тече от деня на получаване на продукта.
Периодът от предявяването на право за отговорност за дефект до момента, когато клиентът е длъжен да получи обратно продукта след приключване на ремонта, не се включва в гаранционния срок (виж §1922 от Закон № 89/2012 Сб. Граждански кодекс).
Продавачът е длъжен да издаде на клиента документ за това, кога е предявил правото си, както и за извършване на ремонта и продължителността му.
6. Срок за подаване на рекламация
Ако не бъдат предявени в рамките на гаранционния срок, правата от отговорност за дефекти, за които се отнася гаранционният срок, се прекратяват.
Продавачът или поверен от него служител вземат решение относно рекламацията веднага, а в по-сложни случаи до три работни дни от получаването на стоката и потвърждават този факт на клиента по имейл. Този срок не включва периода, необходим за експертна оценка на дефекта (виж. § 19 от Закона за защита на потребителя). Срокът за уреждане на рекламацията се прекратява в случай, че продавачът не е получил всички необходими материали за уреждане на рекламацията (части от стоката, други материали и др.) Продавачът е длъжен да изисква от купувача допълване на материалите във възможно най-кратък срок. Срокът се спира от тази дата до предоставяне на необходимите материали от страна на купувача. Рекламацията включително отстраняването на дефекта трябва да бъде уредена без излишно забавяне, но най-късно до 30 дни от датата на подаването на рекламацията, освен ако продавачът и клиентът не се договорят за по-дълъг срок. След изтичане на този срок клиентът има същите права, както в случай на дефект, който не може да бъде отстранен. Срокът за уреждане на рекламацията започва да тече от деня след подаването на рекламацията (съгласно § 605 от Гражданския кодекс № 89/2012 Сб.). Купувачът гарантира на купувача, че най-късно до 30 дни от получаване на рекламацията ще го информира по имейл за уреждането ѝ.
Клиентът може сам да се поинтересува при продавача за резултата от рекламацията. При получаване на стока за рекламация продавачът не отговаря за данни и информация на купувача, запаметени на HD, памети или други носители на информация, които са част от продукта, предаван за рекламация, както и за евентуалната им загуба.
7. Качество при получаване
Продавачът декларира, че предава стоката на купувача в съответствие с разпоредбите на § 2161 от Гражданския кодекс, т.е.:
- стоката има характеристиките, договорени между купувача и продавача, а ако липсва договореност, такива характеристики, каквито продавачът или производителят е описал или каквито купувачът очаква с оглед на характера на стоката и въз основа на рекламата за нея;
- стоката е годна за целта, посочена от продавача за употребата ѝ или за която по принцип се използва този тип стока;
- стоката е предмет със съответното количество, мерки или маса и отговаря на нормативните изисквания.
В случай, че при получаване от купувача стоката не отговаря на горепосочените изисквания, купувачът има право да му бъде доставена нова стока без дефекти ако това не е неоправдано с оглед на характера на предмета. Ако дефектът се отнася само до част от стоката, купувачът може да поиска смяна само на съответната част; ако това не е възможно, може да прекрати договора и да поиска връщане на покупната цена в пълен размер. Ако обаче това е неоправдано с оглед на характера на дефекта и по-специално ако дефектът може да се отстрани без излишно забавяне, купувачът има право на безплатно отстраняване на дефекта.
Ако купувачът не прекрати договора или ако не предяви правото си на доставка на нова стока без дефект, на замяна на негова част или на ремонт, може да поиска съответстваща отстъпка от покупната цена. Купувачът има право на съответстваща отстъпка и в случаите, че продавачът не може да му достави нова стока без дефект, да замени част от стоката или да ремонтира стоката, както и в случай, че продавачът не уреди въпроса в разумен срок или че уреждането на въпроса би причинило значителни затруднения за потребителя.
Ако в рамките на шест месеца от получаването на стоката се появи дефект, се смята, че е била дефектна още при получаването ѝ.
8. Права от дефекти
В случай, че дефектът е отстраним, това винаги се смята за несъществено нарушаване на договора. В такъв случай клиентът има право на отстраняване на дефекта чрез ремонт или замяна на стоката, освен ако това не е неоснователно с оглед на характера на дефекта.
Ако дефектът не може да бъде отстранен чрез ремонт на стоката, клиентът има право на доставка на нова стока без дефект. Ако дефектът не може да бъде отстранен нито чрез ремонт на стоката, нито чрез доставка на нова стока без дефект, клиентът има право на отстъпка от цената или на прекратяване на договора.
Ако продавачът не отстрани дефекта в разумен срок или информира купувача, че не може да го отстрани, или откаже да го отстрани, купувачът има право вместо отстраняване на дефекта да поиска разумна отстъпка от покупната цена или може да прекрати договора. Купувачът не може да промени направения избор без съгласието на продавача.
Купувачът не може да прекрати договора или да поиска доставка на нова стока ако не може да върне стоката в състоянието, в което я е получил. Това не важи в случаите, посочени в § 2110 от Закон № 89/2012 Сб. (Нов граждански кодекс).
Купувачът няма права от дефектно изпълнение ако преди получаването на стоката купувачът е знаел, че стоката има дефект или ако самият той е причинил дефекта.
Ако стоката има дефект, за който е отговорен продавачът и ако не става въпрос за стока, продавана на намалена цена или за употребявана стока, вместо право на замяна на стоката купувачът има право на разумна отстъпка.
9. Повторна поява на дефект
Клиентът има право на доставка на нова стока, смяна на част, разумна отстъпка от цената или прекратяване на договора също в случай, че не може да използва надлежно стоката поради повторна поява на дефекта след ремонт или поради голям брой дефекти.
За повторна поява на дефекта след ремонт става дума, само когато един и същи дефект, който вече е бил отстраняван поне два пъти в рамките на гаранционния срок, се появи отново. Не става въпрос за повторна поява на дефекта ако след ремонт по стоката се появи друг дефект, различен от първоначално рекламирания.
Голям брой дефекти по стоката означава, че по време на подаване на рекламацията стоката има едновременно поне три отстраними дефекта.
10. Съдействие от страна на клиента
Клиентът е длъжен незабавно да окаже на продавача пълно съдействие за удостоверяване наличието на рекламирания дефект и за неговото отстраняване (включително необходимото изпробване или демонтаж на продукта).
Клиентът е длъжен да предаде продукта на продавача в пълен вид. В случай, че не предаде продукта в пълен вид и в случай, че пълният вид на продукта е задължителен за установяване на наличието на рекламирания дефект и/или за неговото отстраняване, срокът за уреждане на рекламацията започва да тече от момента на доставяне на липсващата част.
Клиентът е длъжен по-специално да предаде продукта, за който предявява рекламация в чисто състояние, в съответствие с хигиенните норми или общовалидните хигиенни принципи включително всички негови части и аксесоари към него, позволяващо удостоверяване и отстраняване на дефекта.
11. Връщане на стоката от ремонт
Продавачът изпраща продукта на адреса на купувача, посочен от купувача в молбата за предявяване на правя от дефекти.
12. Разходи за рекламация и уреждане на спорове
Ако рекламацията бъде призната за правомерна, купувачът има право на заплащане на целенасочено направените разходи, свързани с предявяване на правото си.
В случай, че продавачът отхвърли рекламацията като неправомерна, купувачът или по договаряне с продавача двете страни могат да се обърнат към съдебно вещо лице от съответната област и да поискат изготвяне на независима професионална оценка на дефекта.
Ако между купувача и продавача не бъде постигнато съгласие, купувачът може да се обърне към съответния съд.
13. Заключителни разпоредби
Настоящите Правила при рекламация са валидни и влизат в сила от 28.07.2022 г. и прекратяват действието на предходната версия на Правилата при рекламация включително всички части и приложения. Достъпни са в електронен вид на адрес: www.armodd.bg/pravila-pri-reklamatsiya/
ПРИЛОЖЕНИЯ
Формуляр за прекратяване на договор за покупко-продажба
Не успявате да отворите формулярите на Вашия компютър?
Формулярите за рекламация и прекратяване на договор за покупко-продажба са във формат PDF, ако Вашият браузър не поддържа този формат, изтеглете и си инсталирайте приложението Adobe Acrobat Reader от официалния сайт.